Uczniowie klas 4-8 w miesiącach luty i marzec uczestniczyli w szkolnym konkursie - Układanka Tangramowa. Przygotowując się do niego, korzystali ze starożytnej chińskiej łamigłówki liczącej sobie około 3 tysiące lat. Składa się z siedmiu elementów: jednego kwadratu, jednego równoległoboku i pięciu trójkątów. Wykorzystując je wszystkie, można ułożyć niezliczoną ilość sylwetek ludzi, zwierząt, przedmiotów i figur geometrycznych.
Udział w szkolnym konkursie pozwalał przekonać uczniów, że matematyka to nie tylko liczby i zadania tekstowe, ale kraina w której można się dobrze bawić. Tangram kształtuje logiczne myślenie, zmusza do poszukiwania nietypowych rozwiązań i wpływa na rozwój wyobraźni. Zabawy z Tangramem pomagają zrozumieć podstawy geometrii, rozwijają wyobraźnię przestrzenną, uczą kreatywnego i twórczego myślenia.
W szkolnym konkursie – Układanka Tangramowa, brało udział bardzo wielu uczniów. W każdej klasie wyłoniliśmy troje najlepszych uczestników, którzy wykazali nie tylko logicznym myśleniem, ale przede wszystkim koncentracją i spostrzegawczością.
Oto nasi zwycięzcy;
Klasa 4a: Nina Woś, Marta Czasnoska, Nikola Nowak
Klasa 4a: Aleksandra Kuleczka, Julia Kotlarska, Hubert Olejnik
Klasa 5a: Nataniel Pukacki, Marcel Brenk, Kaja Hajt
Klasa 6a: Łukasz Kryś, Karolina Fryśna, Maria Guzior
Klasa 7a: Nikodem Ziomek, Witold Andrys, Michał Fryśny
Klasa 8a: Małgorzata Przybyła, Dominika Maksymowicz, Marta Zboralska
Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu, a szczególnie zwycięzcom.